יום חמישי, 7 במאי 2009

בשורת MapGuide OpenSource

יום רביעי ה- 7 למרץ 2006 היה יום גדול לקהילת מפתחי ה-GIS, זהו היום שבו בוב בארי מחברת אוטודסק שחרר את בשורת ה- MapGuide Open Source ותרם אותה לאירגון OSGeo העולמי (http://mapguide.osgeo.org/ ).
אני חושב שצעד זה היה משמעותי מאוד ויש לכך מספר סיבות: בראש ובראשונה זו מעיין הבעת אמון של יצרנית תוכנת GIS משמעותית לאירגון OSGeo ולקהיליית הקוד הפתוח בכלל.רק נחשוב על הקוד ששוחרר באותו מעמד, כמות קוד של מספר שנות פיתוח, מאמץ וניסיון של חברת אוטודסק ששוחרר כך סתם חופשי לציבור וכך נולד הדור החדש של יישומי הממ"ג באינטרנט.

במעמד שחרור גירסת MapGuide OS נחשף הדור החדש של ארכיטקטורת מערכות המידע הגיאוגרפיות באינטרנט.זוהי בשורה אדירה, במיוחד לאלו שעוסקים בניהול תשתיות הנדסיות דוגמת רשת המים, החשמל, התקשורת ולאלו שעוסקים בניהול בסיסי המידע. ארכיטקטורת ה- MapGuide OS יכולה להוות פלטפורמה להקמת פתרונות לניהול תשתיות. אני אלך צעד אחד נוסף ואומר שיש הקבלה אנלוגית לזו שפגשנו במינוח של Web 1.0 ו- Web 2.0, כפי שזו הוגדרה במאמרו של Tim O'Reilly שתמציתה המעבר שבין "הפצה" ל- "שיתוף".
הגישה של גרסת MapGuide OS מדברת על אפשרות של שיתוף לא רק לצרכי הצגה אלא, משתמשי הקצה ברשת יכולים כעת גם ליצור שכבות ולהוסיף אלמנטים במפה בצורה חופשית ולא רק של המידע המילולי אלא גם של המידע הגיאומטרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה